Ett scraprum

God fortsättning på julen allihop. 

Det är ju så modernt att visa sina scraprum. Mitt är bra på två sätt   Det ligger i källaren där resten av familjen inte hörs. Och jag behöver inte vara rädd att jag skräpar ned. I övrigt är det rätt tråkigt. 

 Kallt på golvet, brunt tak,  fula bruna tapeter, ett "hopaplock" av möbler, en gammal skrivbordsstol med tilverkningsår alltför länge sedan och det är TRÅNGT.  Jag delar utrymmet med kängor, crosskläder, reserv hushållspapper och ett vapenskåp. Samt en massa bråte som inte får plats någon annanstans i vårt stora hus.
 
Se själva...

image38


Jag vill bara säga en sak. En dagsljus lampa är toppen bra! Om min depression kommer att ge sig pga av den det vet jag inte. Men den ger JÄTTEBRA ljus att arbeta i.

Jag väntar på att få flytta upp mitt hobby/scraprum till ett av barnens rum, men vi måste först renovera färdigt uthuset där äldste sonen skall bo. Då... skall jag ha ett scraprum i ljusbeige, turkos och rött. Så sant som det är sagt.
Men renoveringen vill ta tid... maken har ju lite annat att pyssla med. Bygga gödselbrunn, mjölka kossor och sköta om kalvar och allt annat arbete som hör lantbruket till. Jag bävar för att han snart kommer på att det är tid för att avverka i skogen också. Då är det mors och goodbye för ett bra tag framöver. Då står bygget still...igen.

Nå, så pessimistisk skall man inte vara. Jag har ju gott om tid att förbereda mitt nya scraprum, som maken säger.
Han vet hur många gånger jag kan ändra mig vad gäller färger, tapeter och möblering innan jag är nöjd...

Igår på julafton var vi på julnattsgudstjänst. Jättemysigt och roligt. Min dotter Sara spelade tvärflöjt och sjöng. Gissa om det satt en mallig morsa och en ännu malligare morfar i kyrkbänken. Imorgon bär det iväg till kyrkan igen. Då skall hon också sjunga och spela. Men jag går dit med glädje. Det är rofyllt i kyrkan och jag njuter av musiken och sången.

Många julkramar till er allihop. Hoppas ni har en god och fridfull jul!!!   Ingela

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Verkar underbart med ett pysselrum där man får vara ifred tycker jag! Det är väl bra med gamla grejer som man inte behöver vara så rädd om! förstår att det var en mallig morsa som satt i kyrkan häromnatten! Må gott och ett riktigt gott nytt år ösnkar jag dig! Lillemor

2007-12-28 @ 18:39:56
URL: http://www.lillemore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0