Guldglans

Hej tjejer!

Ni har väl inte bråttom nu så här på torsdag kväll??

Lugn ... det blir jul i år igen ... även om inte allt "nödvändigt" är gjort.    Det hoppas jag i alla fall.
Jag har försökt komma till skott med både det ena och det tredje men det kommer så f-t mycket emellan hela tiden. Skjutsande hit och dit och hem och fika,  hämta nästa unge och passa tåget som snart går och fy sjutton vad trött jag blev... -Mamma  jag skall leka hos M   och    -Hämtar du mig senare??
Blää!  
Men igår fixade jag till i finrummet i alla fall, så jag får väl gå in där och känna jul om jag inte hinner nåt mer.
Idag har jag vart hos mina brorsbarn T ilda och Maja en stund medans deras mor och far var på vift. Tänk alldeles underbart!  En på nästan tre år och den andra ½ år i morgon. Jag blir alldeles varm inuti, härliga töser skall jag säga...
Guldglans ja.   Jag är barnsligt förtjust i vitt och guld till jul i mitt finrum. Det började för några årsedan och i år var jag bara tvugnen att utöka tillbehören lite... Ni vet shopping är ju hemskt roligt!
Men jag gick till Kupan och handlade billigt. Det får en ju att känna sig lite redigare. Inte dyrt och sedan får ju någon annan gott utav att jag stödjer Röda Korset.
Alltså några bättre begagnade mässingkrukor och några mässingljusstakar. Hem för att putsa så jag får ont i armen,  och luckorna till kakelugnen fick sig också en omgång i bara farten.
I med några tacksamma orkideer som blommar i år igen och lite pynt så blev det jul    Vips!

image35  image36


Ja det glimmar i fönstren också med mässingkrukor och vita blommor i arrangemang.

Jag har beställning på ett gratulationskort till ett par som varit gifta i 50 år och jag har lite dålig inspiration.
Jag tror att det skall vara ett ganska enkelt och rent kort... men jag har inte börjat ännu.  Kanske skulle jag gå ned i scraprummet och titta lite på pappren och blinget så jag får lite stämning ...

Hur gör ni andra när inspirationen tryter till beställningsjobben ???


Många kvällskramar till er Alla       Ingela

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Hej Ingela,
här finnes ingen inspiration så jag kan inte "bjuda" på något alls. Sätt dig och bläddra igenom några bloggar, du hittar säkert ngt att lifta.
Tjusigt du har i ditt vardagsrum.
Vill önska dig en riktigt GOD JUL!
Kramar Susanne

2007-12-22 @ 20:23:35
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Kimhege

Very informative...God Bless

2009-03-17 @ 13:52:04
URL: http://www.enequist.dk/kimhege

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0