Gardiner

Jag hade tänk att lägga upp de nya gardinerna till köket idag. Och sy nya överdrag till stolsdynorna. Sånt som jag vanligen njuter av att göra.
Det blev lite bökigt... ,minst sagt. Det fattades en gardinstång, den hade jag tydligen hängt upp någon annanstans och så har jag världens migrän och när jag väl kom till affären för att handla en ny stång Var de slut i den fägen som jag skulle ha. Iväg till nästa affär och betydligt dyrare stång. Puh
När jag sedan går över stolarna i köket för att ta av dynorna så är den ena stolen helt skranglig och "ginglig". Den behöver slås isär och limmas om. Då uppträder nästa lilla bekymmer... jag hittar inte trälimmet.!!!
Nu är det bara att sätta igång och laga middag istället och vänta på att maken kommer in. Då får han leta trälim. Jag misstänker att han vet precis vart han har ställt det.  Den som ändå satt i scraprummet och lyssnade på adventsånger och kanske plockade lite i pappren och i blinget.

God middag mina vänner och på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0