Nordanvinden

I morse när jag tog en promenad så försökte nordanvinden kyla ned mig alldeles. Men se... han lyckades inte!
Jag var nämligen på scrapträff i söndags och skrattade mig varm, så den värmen räcker länge. Vi hade så fantastiskt tokigt roligt!
Om jag gjorde nåt?...
Ja scrattade, åh förlåt scrappade, ja "lite". Emellanåt.

Jag stämplade endel och försökte måla lite och gjorde färdigt ett kort som var påbörjat. Men något riktigt blev det aldrig av. Vi pratade mest om hur många som besökt mässan och hittat vad och köpt/inte köpt nåt. Jag är i alla fall nöjd med att inte ha varit där. Trängsel är inte min grej. Men jag har nya papper och blommor ändå. Tur att det finns internetshoper.

Jag hade dock en stämpel i min samling som de övriga tjejerna gillade lika skarpt som jag gör. Den påminner lite om hur man ser ut efter en mässa...

image140


Det här kortet gjorde jag för länge sedan till en tävling för Jommas. Jag vann inte men stämpeln är Underbar !



Men efter skratt-träningen i söndags hade jag rejält med inspiration och tillverkade några kort i går. Bla  det här

image141

Puh vilken färgåtergivning det blir under lysröret vid köksbänken!...

Nu skall jag åka och köpa lite garn och gå till biblioteket. Bara roliga saker!! Ihop med dottern. Hur kul som helst, att morsan får följa med!  Kanske beror det på att hon gärna vill övningsköra....?
Nä, det är absolut bara för att det är så kul med morsan i släptåg!


Många kramar till allihop. Tack för alla fina kommentarer som landar i bloggen. Jag blir lika glad varje gång jag läser.                      Lova mig nu att ni försöker få minst ett gott gapskratt tills vi hörs nästa gång!!!

Ingela

Kommentarer
Postat av: jenny (e.j.m)

Vilka fina kort!
Håller med dig om att den översta stämpeln var helt underbar!!! Var har du hittat den?
Det var nog ungefär så jag såg ut med håret åt alla håll efter att ha besökt mässan. Oj oj oj vad mycket besökare där var. Men mycket roligt att shoppa=)

//Jenny

2008-04-08 @ 17:00:11
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: TinaStina

Nej, idag har jag nog inte skrattat alls faktiskt. Mest varit sur på alla och envar. Kanske får jag skratta ikväll när jag ska in till stan och kolla på Täppas Fogelbergs föredrag/show "Fet, ful och 50".

Jättefina kort! Gillar öljetterna och hur du drar band igenom dem. Plitar ner det i min idébok genast! Och stämpeln på shoppingtanten är ju superrolig! (För det är väl inte ett kort på mig?)

Kram!

2008-04-08 @ 17:51:49
URL: http://tinastina.bloggagratis.se
Postat av: Jeanette

Jag har skrattat rätt mycket idag. Det är svårt att undvika när man jobbar med barn. (Även när dom är 14-16 år är dom barn, eller hur?) Jättefina kort. Håller med TinaStina: Gillar öljetterna som du dragit snörena igenom.

2008-04-08 @ 18:35:28
URL: http://mariejeanette.blogg.se
Postat av: Karolina (karehed)

Vilken härlig shopping-tant! =D
Båda korten är jättefina.

2008-04-08 @ 19:22:08
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: midalina

Stämpeltanten fick mig att le lite trots surhet över att än en gång bli dumpad med grisigt kök ...
Riktigt snyggt kort, ja, allihop är fina men den var så träffande på nå't sätt...

Ska jobba på att få mig ett rejält gapflabb :)

2008-04-08 @ 22:55:09
URL: http://www.midalina.blogspot.com
Postat av: Carina W

Ja,det var verkligen en festlig stämpel.Kortet var så bra.Härliga färger.

2008-04-09 @ 06:58:35
URL: http://pysselsida..blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Halloj från den andra skrattmostern : D
Visst är det ljuvligt att skratta så.
Två fina kort har du fått till.
**kramisar**

2008-04-09 @ 20:02:41
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Jenny (e.j.m)

Tack för kommentaren i min blogg!
Du frågade om pärltråden.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vart jag har köpt den, den har legat i en skräplåda. Kan komma ifrån ngn loppis..Men den är nog lätt att göra egen, det är bara tunn ståltråd med pärlor på.

Ha en skön Helg!

//jenny

2008-04-11 @ 18:10:34
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0