Tur att det blev kväll

Puh vilken tur att det äntligen är kväll.
idag har jag haft en så där bra arbetsam dag. Först ut i trädgården och rensa två rabatter och plocka fram några utemöbler, sen in hungrig och dan.
Naturligtvis är alla lika hungrig och ingen "hinner" laga mat. Ja, inte maken i alla fall, för honom hade jag satt igång att gräva bort grus, för att sedan lägga dit stora stenhällar istället. Jag tror inte han "kände" så värst för det, men vad gör han inte för sin älskade hustru???
Middag fick vi till slut. Det var nyttigt med frisk luft och jag fick sån arbetslust och scraplust. Fick till några kort och kände mig nöjd.
Ut i uterummet för att fika lite. Då ser jag hur gardinerna ser ut där och påminns om att jag köpt tyg till nya på Kupan. Hmm...sitter arbetslusten kvar?  Ja.   Undan med scrapgrejorna och fram med symaskinerna istället.
Efter lite mätande, trixande och räknande kan jag äntligen sy.
Det blir nytt överdrag till den gamla soffan och två nya gardiner och en specialare att trä på ryggstödet på soffan så det inte blir så hårt att luta ryggen mot.
Ha!
Jag säger bara det, rackarns vad nöjd jag blev!
Sen vill familjen ha mat igen och det skall göras i ordning en skolväska och plockas fram kläder till i morron, sn tog jag fram scrapgrejorna igen och påbörjade två nya kort.   Men nu är det skönt att det blev kväll. Undra om jag kommer ur sängen i morgon.  Nu skall jag kika runt och se om ni andra lyckats fota någat av det ni gjort.

Ha en god vecka  och många vårkramar från mig!!

Kommentarer
Postat av: Edvardjeanett

Thank you for the card so that I may look on the website. I love the picutres. I will continue to look on the website to observe you latest pictures.

2008-09-04 @ 13:28:11
URL: http://edvardjeanett.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0