7 hemlisar...

Jag sitter och går bloggrunda i godan ro, och vad får jag se!  
Lillemore har berättat sju hemlisar om sig själv och dessutom utsett sju stackare till att göra detsamma. Ja... ni gissar rätt. Jag finns på den käcka listan.

Hi,hick...nu får jag fundera lite. Var i allsindagar börjar man? Mycket dumheter har man gjort och allt vill man ju inte berätta men kanske en och annan liten historia.
 

1. Jag är kroniskt rädd för sprutor, ta blodprov och så. Men på något j-kla sätt har jag lyckats bli både undersköterska och fått tre barn (utan bedövning).

2. Jag blev nästan kvar utanför pisten i Saalbach för 25 år sedan. Jag åkte ensam hem ned för pisterna till hotellet en eftermiddag, Kom för långt ut och hamnade i 1 m djupsnö i en snårskog...kunde inte komma upp och inte få av skidorna. Bara sjönk djupare i lössnön. Ingen hörde när jag ropade, de såg mig inte och de åkte fort förbi i pisten ovanför.   Till slut vann överlevnadsinstinkten.   Jag fick kraft att få av mig skidorna och dra mig upp med hjälp av grenar i småträden till fast snö. Puh !

3. Min stora idol genom hela livet är Ingemar Stenmark.

4. Österrike igen...en annan resa...följer "alltför förfriskad" med en italiensk skidlärare hem med bil till mitt hotell. Han var väldigt "kramig"   En helsikes tur för mig att han accepterade ett nej ...

5. Efter att ha vart gift i snart 20 år är jag fortfarande kär i min man...

6. När jag var liten var jag så blyg och rädd för andra barn att jag inte gick i lekis utan fick gå kvar på dagis.
Det löste sig såsmåningom när man upptäckte att jag inte såg.  Jag fick glasögon och världen öppnade sig.

7. Jag skulle gärna åka till Island på semester. Thailand och sånt är inget för mig.



Nu skall jag be sju personer att berätta sina hemlisar.

Men jag passar här ... så länge     

Många goda kramar i blåsten till er allihop      Ingela

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Tack för kul läsning : D
Visst var ddt trevligt med lite pysselträff. Alltid kul att träffas och utbyta idéer och låna saker. Kul kul!!!
Hör av mig om datum i mars.
*kram*

2008-01-20 @ 19:31:52
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0