Midsommardagens morgon

Hoppas ni mår som ni förtjänar idag.

Jag fick i alla fall en rivstart på morgonen. En av våra kvigor som går på bete hade kastat och behövde hämtas hem till lagården. Sagt och gjort. Lite frukost i magen och på med kängor och arbetsbyxor. Som tur var låg alla kvigor samlade och vilade "frukost" precis där vi ville ha dem. Och vi slapp fösa ihop dem. Sen gick det lätt som en plätt att skilja ifrån den sjuka och få upp henne i vagnen.
Väl hemma i lagårn såg hon lite slö men nöjd ut. Vi får se hur det utvecklar sig med henne.
Under natten hade en av kossorna fått en ny liten kalv som var nästan torr och lite darrig på benen. Han fick åka skottkärra till lagårn och kossan följde snällt med.

När man går där i hagen och filosoferar och lyssnar på fågelsången och njuter, då är det verkligen midsommar. Det är väl livet på en gård med djur i ett nötskal. Det är aldrig riktigt ledigt, det händer alltid något. Men samtidigt finns det mycket att njuta av. Trots att betet ser torrt och nedvissnat ut på vissa ställen så växer det bra med gräs på andra fläcker. Och lite regn dröser det ner stundvis på dagen. Det blir nog väl i år också ...

I eftermiddag har jag vart på ett årskalas. Maja, ettåringen var nöjd och glad och kan snart gå.... i alla fall i fasters malliga ögon. I morgon skall jag åka till min store son som är på konfirmationsläger i tre veckor. Jag saknar honom och hoppas han saknar morsan litegrann ändå. Han har beställt smågodis och cola.

Ni vet jag pratade om en favorit blomma i trädgården häromdagen. En ros jag trodde var död. Jag hade tydligen missat henne, hon fanns under en annan blomma. Se här:





Denna vackra "flicka" får önska Er en mycket fin fortsättning på midsommarhelgen.

Kram och sköt om Er    Ingela

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej mamma, nu kommenterar jag!

2008-06-22 @ 18:13:39
URL: http://sarassaker.blogg.se/
Postat av: Lisbet

Har kollat runt en stund på din sida. Det är så kul att se vad andra pysslar med. Good work.

2008-06-24 @ 00:09:50
URL: http://digiscrapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0