Criss-cross

Criss -cross blev det i skottkärran när jag lade i alla pinnar som blev över när vi "friserade" äppleträden häromdagen. Och mycket fint i landet framför huset när alla torra överblommade blommor kom bort. Jag var så lat i höstas och fick inte bort det. Men desto roligare idag när solen sken och värmde lite på ryggen när jag rensade.
Härligt !!

Jag hittade en beskrivning på criss cross kort  och var naturligtvis tvungen att prova...
Eftersom det var försökskort så tog jag i ordentligt med papper jag sällan använder och rejält med krimskrams.
Jag har väldigt svårt att komma överens med de här banden/trasslet men här passade färgerna bra ihop med allt annat tokigt på kortet.

image110


När jag läste beskrivningen riktigt noga efteråt...såg jag att jag skulle gjort insidan annorlunda ... men det får bli på nästa kort.

image111


image112



Dottern bad om ett bokmärke och det får hon naturligtvis!

image113   image114


Fy f-n vad fult det blev med grön bakgrund när jag tog kortet. Det ser surt ut. Hoppas ni bortser ifrån det.
Ilsket rosa är blommorna också ser jag.

Jag undrar ni som har en scanner.  Är det lika svårt att få färgåtergivningen rätt som det är med kameran ????


Så var det bara en sak kvar idag och det är att tala om kycklingstämpeln i tidigare inlägg.
Den kommer ifrån Penny Black, men har nog några år på nacken. Jag köpte min på Tradera.

Hoppas ni som frågat läser detta. De som har lämnat en liten dataadress får svar där.

JO FÖRRESTEN...      Tack för alla fina kommentarer ni lämnar. Jag blir riktigt glad när jag läser skall ni veta!!!

Kommentarer
Postat av: Cath.

Åh, vilket underbart härligt cc-kort du gjort! Det var så snyggt band också!
Tack för hälsningen om stämpeln, har kollat, Kortmakaren har den! Men den är monterad... fast några monterade får man kanske plats med...!
Jag scannar in mina alster och känner mig inte ett dugg nöjd med färger, tycker det blir bättre när man fotar i vissa fall men inte i alla... Men det är enklare att scanna =)
Ha det bra!/Catharina.

2008-03-03 @ 22:06:39
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Jag skrattar gott åt din kommentar till den gröna bakgrunden! Jag brukar fota på dörrmatan med ytterdörren öppen, jag ändrar inga färger i photoshop utan "autokorrigerar" bara, det brukar räcka. Men visst är det svårt att få till fotograferingen riktigt när ljuset är dåligt...brukar fota i badrummet mot handfatet med full belysning, det funkar.
Första gången jag sett ett criss crossskort...
Gud så fint, vårligt och niiiice! Har du sett att Pysselmyran har en tävling just nu...bara ett litet tips...;O)
Lillemor

2008-03-04 @ 17:05:39
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Jäklar i min lilla låda vilket snyggt kort, WOW!!! Det måste du ta med på söndag så vi får studera noga.
Jag scannar och brukar "dra lite" i kortet i photoshop, jag kallar det mer en yrkessjukdom ; D
Kram kram

2008-03-04 @ 20:25:54
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0