Firande i sikte

Hej allihop.
Jag hoppas ni har det bra så här mitt i helgen. Jag har varit flitig vid pysselbordet men inte helt och fullt med scrappandet. Jag har haft fram symaskinen och gjort lite tråkarbeten. Sy upp nya jeans och laga trasiga arbetsbyxor och lagat mobiltelefonfickor på overallen osv. BLÄÄ...

Dock fyller han som brukar gå i arbetskläderna här hemma 50 år nästa vecka, så jag hade beställning på födelsedags kort. Vad sjutton ger man en som inget vill ha.?
 Ja... jo...man kan köpa några getter i en getbank i Afrika. Där ensamstående mödrar sedan får hyra/låna en get och sedan får behålla mjölken och killingar så småningom. (ps det var en mycket kort version)
OK så var det getterna på kortet???... Har ni någon getstämpel?  INTE ?   Inte jag heller, men en stämpel med en ko, får och tupp . Så den stämpeln slaktade jag och fick vips en fårstämpel.

Sen har det varit dryga timmar innan det blev klart. Jag är inte helt nöjd men bestämde mig för att nu fick det vara nog.

image142



Under veckan som gått har jag gjort lite bra ha kort bara för skojs skull.

image143



image144

Sen har jag en liten fundering. Det här med Promarkers har jag inte provat, men akvarellpennor och distresser. Papperskvalite är en fråga för sig tycker jag.  Men har kommit fram till att distresser är lättare att måla på vanliga fotokartongblad. Akvarellpennor är lättast på akvarellpapper ( i och för sig kanske ingen nyhet).

vad änvänder du för papper????


Ha en riktigt skön helg.                      Många kramar  Ingela

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Hej Kompis!
Shit vad du lyckades bra med det kortet till mannen, kanonfint. Tycker det är en mkt bra present han får. Jag har ju den utförliga versionen.
De andra två kortet är helt bedårande, verkligen fina.
Som du vet så har jag gått över till akvarellpapper. det är först nu som jag börjar känna mig något sånär nöjd m min färgläggning. Inte bra men duger åt mig : D
Kram o ha gott!

2008-04-13 @ 16:26:01
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Hejsan vännen!! Nu har det varit mycket så jag har inte ens tackat för senast, det vill jag göra. Så himla kul det var!!Lever nog extra länge på alla de goa skratten! Mycket fint du har fått gjort härinne sedan jag var här senast, och fiffigt kort till din man! Vad beträffar färgläggningen så började jag med albumsblad, tyckte att det gick ok, tills jag köpte nya, och fick en sort som "ruggade" upp sig väldigt snabbt. Började då med akvarellpapper och märkte även där att det är ju stor skillnad på kvalitet där. Nu är jag tillbaka på albumsblad efter kursen hos Muhren och tycker att det funkar ok. Men allt är ju också övningssak, har haft fruktansvärt dåligt med tid att pyssla, så jag hoppas på mer pysseltid!!"kanske fler timmar på dygnet?)*ler. Och glömde kanske skriva att jag har distresser att måla med, och en pensel från LaVanche nr 0.
Önskar dig en riktigt skön vecka!/Många kramar Marie-Louise

2008-04-13 @ 18:16:48
Postat av: Marie-Louise

Hejsan vännen!! Nu har det varit mycket så jag har inte ens tackat för senast, det vill jag göra. Så himla kul det var!!Lever nog extra länge på alla de goa skratten! Mycket fint du har fått gjort härinne sedan jag var här senast, och fiffigt kort till din man! Vad beträffar färgläggningen så började jag med albumsblad, tyckte att det gick ok, tills jag köpte nya, och fick en sort som "ruggade" upp sig väldigt snabbt. Började då med akvarellpapper och märkte även där att det är ju stor skillnad på kvalitet där. Nu är jag tillbaka på albumsblad efter kursen hos Muhren och tycker att det funkar ok. Men allt är ju också övningssak, har haft fruktansvärt dåligt med tid att pyssla, så jag hoppas på mer pysseltid!!"kanske fler timmar på dygnet?)*ler. Och glömde kanske skriva att jag har distresser att måla med, och en pensel från LaVanche nr 0.
Önskar dig en riktigt skön vecka!/Många kramar Marie-Louise

2008-04-13 @ 18:19:55
Postat av: Marie-Louise

Hejsan vännen!! Nu har det varit mycket så jag har inte ens tackat för senast, det vill jag göra. Så himla kul det var!!Lever nog extra länge på alla de goa skratten! Mycket fint du har fått gjort härinne sedan jag var här senast, och fiffigt kort till din man! Vad beträffar färgläggningen så började jag med albumsblad, tyckte att det gick ok, tills jag köpte nya, och fick en sort som "ruggade" upp sig väldigt snabbt. Började då med akvarellpapper och märkte även där att det är ju stor skillnad på kvalitet där. Nu är jag tillbaka på albumsblad efter kursen hos Muhren och tycker att det funkar ok. Men allt är ju också övningssak, har haft fruktansvärt dåligt med tid att pyssla, så jag hoppas på mer pysseltid!!"kanske fler timmar på dygnet?)*ler. Och glömde kanske skriva att jag har distresser att måla med, och en pensel från LaVanche nr 0.
Önskar dig en riktigt skön vecka!/Många kramar Marie-Louise

2008-04-13 @ 18:22:14
Postat av: Marie-Louise

Hejsan vännen!! Nu har det varit mycket så jag har inte ens tackat för senast, det vill jag göra. Så himla kul det var!!Lever nog extra länge på alla de goa skratten! Mycket fint du har fått gjort härinne sedan jag var här senast, och fiffigt kort till din man! Vad beträffar färgläggningen så började jag med albumsblad, tyckte att det gick ok, tills jag köpte nya, och fick en sort som "ruggade" upp sig väldigt snabbt. Började då med akvarellpapper och märkte även där att det är ju stor skillnad på kvalitet där. Nu är jag tillbaka på albumsblad efter kursen hos Muhren och tycker att det funkar ok. Men allt är ju också övningssak, har haft fruktansvärt dåligt med tid att pyssla, så jag hoppas på mer pysseltid!!"kanske fler timmar på dygnet?)*ler. Och glömde kanske skriva att jag har distresser att måla med, och en pensel från LaVanche nr 0.
Önskar dig en riktigt skön vecka!/Många kramar Marie-Louise

2008-04-13 @ 18:25:00
Postat av: Marie-Louise

Hmm...nåt blev mycket fel! 4 inlägg!!! Ja inte var det för att tjata...*S*
Kram Marie-Louise

2008-04-13 @ 18:26:49
Postat av: Anne/anneh

Vilka underbara fina kort! Visst är pappret på det andra kortet från Daisy Bucket? Så vackert!

Anne

2008-04-13 @ 19:04:21
Postat av: Jeanette

Du gör såå fina kort. Själv använder jag akvarellpapper även till distressfärger. Tycker det fungerar bra.

2008-04-13 @ 20:13:33
URL: http://mariejeanette.blogg.se
Postat av: Karin

Oh vilket fint kort du gjort till din man!! Är solen och staketet egenkomponerade också eller är det magnolia? Superhärliga iallafall!

2008-04-13 @ 20:48:42
URL: http://nattpyssel.blogspot.se
Postat av: Midalina

Tycker det var ett
snyggt 50års kort, ser ut som om din "gubbe" myser och trivs med sitt arbete!

2008-04-14 @ 00:09:30
URL: http://www.midalina.blogspot.com
Postat av: TinaStina

Underbart 50-årskort! Och vilken bra present det där med getterna. De andra två korten är så söta. Jag gillar hur du matchar färgerna på korten, du är jätteduktig på det.

Jag använder uteslutande ProMarkers eftersom jag och penslar är en fullständigt omöjlig kombination. Och pappret är vanliga albumsidor.

Kram!

2008-04-14 @ 07:58:13
URL: http://tinastina.bloggagratis.se
Postat av: Carina W

Hej!
Tycker helt klart att du skall vara nöjd med dina fina kort.Fåren är sagolika.

2008-04-14 @ 12:23:34
URL: http://pysselsida..blogspot.com
Postat av: Lisbet

Så himla härliga kort. De är underbara.

2008-04-14 @ 16:23:23
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: kristina

Härliga kort!!!
och "getbanken" är jätte smart!
Ha en skön kväll

2008-04-14 @ 17:26:45
URL: http://selhammer.blogg.se/
Postat av: Emelie/Djsmurf

Vilka fina kort du har gjort =)

2008-04-18 @ 16:38:25
URL: http://www.emeliesscrapbooking.blogspot.com
Postat av: Vincentvera

Cool site ... I like it :)

2009-10-14 @ 10:12:10
URL: http://vincentvera.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0