Bra pysselväder

Jag tycker att vädret är perfekt för tillfället.
Inte kan jag klippa gräset och rabatterna är för blöta att ta itu med . Och det är så mysigt att sitta i lampskenet och pyssla.
Just nu stickar jag för fullt, jag har en babykofta på gång och den har tagit låååång tid. Jag började i april och gjorde färdigt den en gång. Men modellen var helt fel och ful... jag repade upp och började om. Med en modell jag gjort förut och vet att den är bra. Nu börjar det arta sig och snart klart!

Dessutom ramlar kortbeställningarna in lite då och då. Jätteroligt!

Här kommer en liten kavalkad, både beställningsarbete och "roligt att prova"




Detta är ett kort jag liftat från Lillemor.
Det skall tillsammans med nästa kort till USA och därför har jag valt hÄnglastämplar och Maja papper. Ifall någon hängiven scrappare där ser dem.
Nästa kort är liftat från Susanne.






Lite spännande med bara lite stämpelfärg och en blomranka. Busenkelt!



Det sista är ett i raden av konfakort som beställts. Jag gillar den här Magnolia kyrkan jättemycket!  Papper??
Jag måste vara helt knäpp... Majapapper....

Jag går här och väntar på några stämplar som jag beställt från England. De är skickade idag så undrans när de kommer???

Ha en skön fortsatt vecka och sköt om er!   Ingela

Kommentarer
Postat av: Laila

ÄLSKAR det rosa\bruna kortet med stämpeln på. Det är så kul att bara leka och få fram nått så fint av det enkla ibland. Det glöms så lätt bort...

2008-08-07 @ 22:14:59
URL: http://tillklippt.blogspot.com
Postat av: TinaStina

Vilka härliga kort du gjort! Alla är fina på sitt sätt. Och tror du att jag är nyfiken på din stickade babykofta? Gissa... du måste lägga ut en bild på den när den är klar. En gammal stickare som jag blir förstås nyfiken ;-)



Och jag som du älskar murrigt väder när man får kura ihop sig inomhus och bara mysa. Hösten är min klara favorit!



Kram!

2008-08-08 @ 18:08:33
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com
Postat av: Cath.

Åååå, så mycket nytt och fint du gjort!!! Massor med ögongodis!

Jag tycker också att det är perfekt väder!

Kramar!

2008-08-09 @ 00:17:35
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Mmmmm, mums!!! Vad mycket fint du skapat.

Gillar alla korten, gillar "Laurenkortet" allra bäst.



Vi hörs i veckan ang Studfr.

Kramis



PS Jossan var vacker som en älva : D

2008-08-10 @ 11:18:53
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Tänk vad olika korten blir trots att man liftar o har sig...;O) Jättefina kort! Vad spännande med stämplar från England, de vill jag gärna titta på när vi träffas, hoppas alla kan nästa gång- vore roligt att träffas igen! Nu lär vi väl ha massor att tjÖta o garva åt sen sist.

Krameilkram Lillemor

2008-08-11 @ 09:35:20
URL: http://lillemore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0