Tisdag

i söndags var Hans och jag och lämnade vår "stora" Sara, på Säve flygplats. Hon skulle flyga själv till Frankfurt, för att besöka en kusin till mig i Kronberg en vecka. Puh, det är en pärs att bli mamma till vuxna "barn". Jag menar, det är ju löjligt att oroa sig. Säve är en pytteflygplats och i Frankfurt landande hon på en lika liten flygplats och där stod Therese och väntade utanför exit. Vad sjutton kan hända egentligen??

igår snyggade vi, maken och jag, till träden i trädgården. De behövde stammas upp ordentligt och det blev många stora grenar att släpa bort. Det tar på min latmask kan säga. Men sen.... när det tråkiga är gjort får man göra det roliga!

Så här ser det ut. Jag är faktiskt riktigt nöjd för en gångs skull.



Nåja, det är mycket bättre i verkligheten. Scannern klarade inte av färgerna riktigt. Det är glitter i pappret och flickan har lite glitter här och där. Det är ett beställningskort. En mormor/farmor skall ge till sitt barnbarn.
Stämpeln har jag fått av Cath, vi bytte uppstämplat mot papper. Härligt,  för så här fina stämplar har inte jag.

Just nu sitter jag här vid datorn och skall pusta en stund. Jag har vart på Kupan på förmiddagen och där är det kaos! Alla semesterlediga människor i stan har npg rensat garderober och garage. Vi drunknar i prylar! Inte för att vi skall klaga, men vi kommer nästan inte plats själva att jobba. Och i butikens hyllor är det fullt.
Sen har det ju faktiskt hållt upp och inte regnat idag så då morrade gräsklipparen högt och ljudligt. han ville bli rastad. En timmes gräsklippning är ju precis vad jag behöver. .. Jag slipper stå på sprattelmaskinen i alla fall.

Nu skall jag gå en bloggrunda och se vad ni andra har för er.

Många kramar     Ingela

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Oj oj oj, det var ett sött kort.

Ha det gott!

Kram

2008-08-12 @ 17:47:22
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Mmmm jag njuter av de pastelliga färgerna, läckert!

Jag har något till dig, kika in hos mig o hämta det!

Kram Lillemor

2008-08-15 @ 09:48:57
URL: http://lillemore.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Vilket underbart kort!

2008-08-17 @ 09:00:38
URL: http://mariejeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0