Skratta eller gråta

Ja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...
Jag berättade för inte så länge sedan om en baby tröja som var klar och som fick repas upp eftersom den inte blev bra. sagt och gjort. jag hade stickat klart den igen nu och stickat ihop axelsömmarna och gjort kragen och sytt fast den. lagom att sy dit ärmarna.
F-N!!! Jag har stickat ihop den med avigan ut vid axlarna och alltså fått även kragen in och ut.!!!
Jaha. Så var det till att sprätta upp och repa upp en gång till, för mönsterstickningen är hopplös att repa upp bara lite och fortsätta.

Ja för övrigt så väntar jag fortfarande på stämplar från England. Och medans jag väntar så kollar jag in symaskiner. Jag skall investera lite men vet inte helt säkert vad jag vill ha. Tror nu att det blir en Pfaff. För de har både under och övermatning och det underlättar när man syr tex mycket tjocka tyger eller overaller. Eller framförallt lapptäcken. Vi får se.

Ett beställningskort kommer här. Det har vart jättekul! att göra det.
Jag gillar att göra killkort och bilar är alltid skoj.




Låset på kortet är en sådan där kulkedja som man får med i kläder ibland.



Insidan på kortet med en Chevrolet Camaro. N
Naturligtvis finns där en baksida till högerdörren på garaget, men den fick inte plats i scannern.
Bilbilden hittade jag på nätet.

Ha en riktigt skön fortsatt söndageftermiddag.         Många kramar  Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0