Hur svårt kan det vara?

Hur svårt kan det vara att få till ett kort som man är nöjd med. Mors dagskort är svårt!
Jag har gjort om kortet tre gånger !
Satt  bandet snett, kladdade med stämpelfärgen inuti, valde fel bakgrundspapper ... Återigen ett Maja design papper som räddade mig. Himla fina papper!

image156



Häromdagen tog jag mig en spaningsrunda inne på stadens bokhandel, för att spionera på moderna konfirmationskort. Hmmm...     de var inte vad jag trodde. Så det blev till att tänka om helt. Det är defintivt inte biblar, tända ljus och guldkors som gäller längre. Nu är det "clean and simple" style.
Det är ju inte mitt sätt att scrappa, men lite omväxling förnöjer.

image157



Jag har ju en så kanonrolig tidning, Cards, som jag prenumererar på från USA. Där hittade jag skissen till de här korten.

image158



Födelsedagskort barn måste finnas

image159

Några bra att ha kort ... De här har jag också gjort med skiss från Cards.

image160

image161


Det var det för denna gången.

Nu till frågestunden, ja svar på frågor jag fått i era underbara kommentarer:


Jag använder alltid clearstamps svirlar när jag gör svirlar. För jag är en urusel tecknare.
Någon undrade om ett band jag trätt i ett annat. Det breda bandet är nylonspets.
Pojkstudentstämpeln i förra inlägget är en hÄngel, som jag fått låna av Lillemor.

Tack snälla för era besök på Pysseltorpet och era goda och fina kommentarer som värmer jättemycket !!!

Ja, nu blir det nog lite lugnt härifrån under veckan som kommer. För här skall firas en femtonårsdag och så skall vi ha 50, 15 och 8 årskalas för släkten på söndag om en vecka ( ca 24 pers) . Jag har en inbokad scrapträff på lördagen ... undrar om jag är cool nog att åka på den. Vi har ju så fantastiskt kul.
Ett "mindre" problem har jag dock med maten till kalaset. Vad skall jag bjuda på??  Det är middag mitt på dagen som gäller. Kanske med en liten efterrätt och kaffe och tårta till fikat. Men jag vill göra det lätt för mig.

Har ni några goda förslag??!!


Ha en riktigt bra vecka och scrappa lugnt.         Många vårkramar från Mig till er allihop!     Ingela

Kommentarer
Postat av: Adéle/Caysa

Hej och tack för kommentaren i min blogg! Hjälp vilka fina kort du gjort! Konfirmationskortet var verkligen jättefint! Jag kommer definitivt göra återbesök i din blogg!

Trevlig helg!

2008-05-03 @ 14:04:15
URL: http://adeleo.blogg.se/pyssel
Postat av: Jeanette

Du gör såå fina kort. Älskar Maja Designs papper. Kika in på bloggen får du se dom nya och vad som hänt med dom. Ha en fortsatt trevlig helg.

2008-05-03 @ 16:11:44
URL: http://mariejeanette.blogg.se
Postat av: Kattapinglan/Katrin

Snygga kort!

2008-05-03 @ 22:51:46
URL: http://katringblogg.blogspot.com/
Postat av: TinaStina

Vad produktiv du har varit! Och du har så många olika tekniker på dina kort. Det är jättekul och inspirerande att se! Och jättefina blev de. Gillade verkligen Mors-dagskortet. Maja-pappret är fantastiskt vackert. Ser nu att det är dags att göra annat än 15x15-kort. Har liksom inte tänkt längre än så...

Och så måste jag tacka för din gulliga kommentar i min blogg. Jag blev jätteglad för dina ord!

Nu till maten: jag skulle ha bjudit på kassler, rostbiff, kyckligben, någon couscoussallad, vanlig sallad och potatissallad. Och så garnerat med physalis och coctailtomater. Till efterrätt går det alltid med glass, annars kanske en morotstårta eller kladdkaka? Kanske inte så innovativt, men dock enkelt för den som ska göra iordning allt :-)

Kram!

2008-05-04 @ 16:55:05
URL: http://tinastina.bloggagratis.se
Postat av: kristina

Många härliga kort!
Konfirmations kortet är jätte vackert!Har du klippt vasen själv?
Kram

2008-05-04 @ 17:01:39
URL: http://selhammer.blogg.se/
Postat av: Emelie/Djsmurf

WOW vad fina kort du gör, gillade barnfödelsedags kortet mest =)

2008-05-05 @ 19:59:41
URL: http://www.emeliesscrapbooking.blogspot.com
Postat av: Chalin

Jätte fina kort du gjort.
Jag tecknar av en skiss av de kort du gjort från en skiss i en tidning, de röda/blå och svart/vita. Hoppas det är ok. Tyckte det var jätte snyggt och verkligen något jag skulle vilja göra sedan.

2008-05-05 @ 20:58:03
URL: http://chalinspysselblogg.blogspot.com/
Postat av: Sara

Ha! Min kära mor ljuger sig blå minsann! Dålig på att teckna. Hon är JÄTTEDUKTIG men har tyvärr inte lämnat en gnutta tecknartalang vidare till sin stackars dotter...

2008-05-06 @ 18:13:11
URL: http://sarassaker.blogg.se
Postat av: Marcuskristiane

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-06-26 @ 10:30:51
URL: http://marcuskristiane.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0