Tre varv plus

Ha ha. Jag säger det bara!  
Jag ökade til fjorton varv runt löparbanan idag. Det sista joggade jag i sonens gångtempo. Jag joggar nämligen gräsligt sakta. De övriga tretton gicks i bra takt  !!!   Duktiga jag!

Tänk att så lite gör mig lycklig, Men jag är nöjd med att kunna hålla mitt löfte till mig själv, att promenera runt löparbanans 400 m hela tiden som Erik tränar friidrott. 14 X 400 m = 5,6 km. Inte illa va?!

I övrigt här hemma så har vi snart fått ut alla kossor och stora kalvar som skall ut på sommarlov. Mjölkkossorna får visserligen ligga inne på natten  än så länge men de får snart sova ute de också. Småkalvarna har heller inte kommit ut än. Lite till får gräset växa och framförallt behöver nätterna bli lite varmare. Men sen så, har alla som får, sommarlov!  Härligt för både djur och människor.

Igår hade jag storkalas med totalt 24 pers runt borden. Alla stora grytor var framme på spisen och tårtorna färdiggjorda. Härligt väder och glada gäster. Det pratades och skrattades och det lät som alla hade trevligt. Kökspersonalen, (ursäkta) värdinnan brukar ju inte riktigt hinna delta i alla samtal.

Jag är ju inte så snabb i tanke och handling nuförtiden så förberedelserna har pågått under veckan som gått, med dotterns hjälp. Hon är jätteduktig på planering och bakning och att handla. Precis som store sonen som alltid ställer upp som bärare vid inköpen.
Sara hade riktigt roligt på min bekostnad en kväll då vi skulle göra cheesecake. Jag skulle blanda botten.Ni vet Digestive och smör.            Jo Jo    Är man född på stenåldern så är man. Nya köksmaskiner är inget för mig?!
Där stod jag och stötte kex smulor och smälte smör.
Hon skrattade så tårarna trillade och tjöt.... MAMMA VI HAR EN MATBEREDARE !!!!
....

Jäkla tur att jag inte är speciellt lättstött utan lättlärd.   Nästa kaka blandades i matberedaren. För att inte tala om pajdegen...

Tur att jag kan smita ned i scraprummet emellanåt och slippa bli utskrattad. Här kommer två helt skilda kort. Men jag gillar kontraster. Det blir aldrig långtråkigt.

image163

Mysiga Tilda. Den stämpeln fick jag låna av Susanne Sj.    Tack snälla du!


image164

Helt utan stämplar. Men däremot lite 3D lack på stjärnorna. lagom enkelt och pojkigt.


Ha det nu riktigt Bra!!                        
Och gör som jag. Scrappa lugnt och spring bara till postlådan en gång varje timme och så om hÄnglarna kommit!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att kalaset blev lyckat! Näej, man hinner aldrig prata med gästerna som värdinna... man får prata på andras kalas istället ;D
Underbara kort båda två! Riktigt fint blev kortet utan stämpel! Jag gillade det andra också förstås men jag suger i mig lite mer "pojk-kortsinspiration"
för det kan vara lite knepigare det...
Jag väntar också på hÄnglarna, hoppas de kommer snaaart! Jag har lagt fram EZ och sax, så jag är beredd =D

2008-05-13 @ 22:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0