Feber

Jag har haft feber i några dagar. Både vanlig feber med frysningar, matthet och svettningar , ni vet...
Men också scrapfeber.
Fantasin har inte varit matt alls. Det bara surrar i skallen av alla kort jag vill göra. Och alla ideer och tekniker som skall provas.
Fick den underbara tidninge Ett Trykk lagom till febern slog till. (Tur att det finns Alvedon för huvudvärken var inte att leka med. )

Jag har helt tomt i kortlådan och den behöver fyllas på för eventuella kunders behov. Sagt och gjort. Jag har utnyttjat kroppens svaghet och scrappat många timmar.



Maja Papper. Jag utforskat dottern pärlskrin och skapat en pin. Metallblomman är en pärl mellandel som jag efter Liselottes förslag, bankat ut med hammaren. Det gick superbra.





Ni har väl inte missat att förbereda för Alla hjärtans dag??




 

   Det här kortet är en direkt lift från ett kort i Ett trykk. (nästan)

Det var himla roligt att göra pins så det fick bli en till. Banka silverblommor gick som sagt fort och lätt...
Den övre cirkeln är alltså flyttbar i ramen pga att en krona sitter fastlimmad med distanskuddar bakom. Flickan kommer från ett Photo på en Vintage sida.





Så till en liten favoritflicka och gamla papper. Jag gillar färgerna och tränar med mina ProMarkers på färgläggningen.
Lite murrigt kanske, men det gäller att göra olika former och färger på korten. Kortköparna har varierande smak och jag vill gärna att de hittar någon favorit.

Nu skall jag till scraprummet igen. Jag håller på med ett stort projekt som skall vara färdigt till lördag.
Titta in igen och se det alstret!

Många kramar och sköt om Er allihop.                          Ingela

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Alltså, febern har inte påverkat ditt skapande precis, snarare tvärtom. Jag blev helt betagen i dina kort, toksnygga.

Jag söker med ljus o lykta efter lusten att scrappa... Det blir väl till nästa träff.



kram kram

2009-01-31 @ 09:06:45
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0