Dagar kommmer och går...

Hej på er. Någon undrar säkert vad jag gör. Jag har börjat en kurs som Försäkringskassan håller tillsammans med Hellidens Folkhögskola.
Möjligheternas kurs! Visst låter det spännande. Vi är ett gäng på ca 15 pers som är sjukskrivna, har sjukersättning, aktivitetsersättning mm Vi har alla varit borta från arbetslivet under en lång tid. Vi får en chans att komma ut i en inspirerande miljö och får möjlighet att mellanlanda här innan det är dags för ev arbetsträning eller annan träning inför ev arbete igen.
Vi skall få prova olika slags hantverk, vi har "friskvård" på schemat och får god mat och fika. Och får dela erfarenheter och framförallt peppa varandra! Jag är fullkomligt slut när jag kommer hem på dagen och idag såg jag att StampARTic hade en rolig skisstävling men orkar inte scrappa. Jag har scrapstinens, men  sitter vid skrivbordet och huvudet är TOMT... Det ekar nästan där inne. Klarar bara att sticka sockar.





Slottet är vackert utanpå och inuti. MATEN är jättegod!!
Jag hoppas att jag orkar hänga på de här 15 veckorna . Hjälpligt i alla fall.

Många kramar        Ingela


Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Hej Vän,

du kommer fixa detta jättebra. Ta det i din egen lilla takt så kommer det gå bra ska du se.



Har det kommit några silver o guldblommor?



Kram o trevlig helg

2009-03-06 @ 20:57:27
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Min dator har varit mycket sjuk o nästan döende så om du har skickat nåt mail har jag inte kunnat läsa det o nu är alla mina adresser borta...snyft!!! Men nu har jag återupplivat den igen och den verkar hyffsat kry, tack o lov!Skickar en BAMSEkram till dig för du är så himla duktig och jädrigt enveten, det är bra det! Kämpa på - längtar tills vi träffas igen!!!

Tony hälsar. Lillemor

Postat av: Cath.

Vill bara skriva en liten hälsning och hoppas att du snart orkar pyssla nåt igen... men jag förstår att du har fullt upp nu!

Kram till dig!

2009-03-14 @ 21:26:12
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0