Lite annat än scrap

Ja nu är det inte bara scrap som gäller hos mig. Jag har letet en ny kontorsstol ett tag till scraprummet. Min gamla är typ 40 år. och faktiskt helt utsliten. Eftersom jag försöker hålla kostnaderna nere i mitt skaparrum så fick det bli en begagnad.
Inte vacker precis...




Men med lite nytt tyg och lite handarbete så...





Det blev riktigt fint och allt för 110 kr. 50 kr stol och 60 kr tyg. Plus lite hjälp av maken att skjuta i häftklamrarna på undersidan av stolen. Ryggstödet fick jag sy det mesta för hand med smygsöm för att få rätt passform. Sånt här är så himla kul!

Nu till min senaste leksak. En liten söting för alldeles för många kronor, men åh vad roligt det skall bli att sy med en sån här maskin. Det är annat än en gammal sur Husqvarna som gör lite som den vill själv.

Pfaff med inbyggd övermatning och hur många sömmar som helst!! mmm...



Här skall sys i höst.
Undra hur jag skall hinna göra julkorten ??

i övrigt är väl allt sig likt hos mig. Ibland är jag dödstrött och vill bara sova och ibland är ångesten f-t besvärlig. Sen finns det solskensdagar när allt leker.
Nu får jag det väl lite lugnare igen på dagarna när barnen är iväg till skolan. Några timmar. Å andra sidan börjar alla träningar och spelningar och gud vet allt man skall använda bilen till.
Vi har börjat tröska så smått och det blir inget roligt arbete i år. det har börjat gro i axen och är segt och grönt och kladdigt. Stackars Hans. Han var inte alltför munter när han var inne och fikade för en stund sedan.
Ja det går säkert i år också, men det ser faktiskt lite "små"besvärligt ut.

Ha det gott allihop   Många kramar  Ingela

Kommentarer
Postat av: Lillemor

DU SKA FÅ GRATIS SKRATT-TERAPI!!!

Och det hjälper garanterat mot det mesta,

(fast kanske inte mot groddar på axen...)

Vi ses väl på söndag för nu har vi en massa

tjöt att ta igen!!! :o)

Kram Lillemor

2008-08-25 @ 21:48:42
URL: http://lillemore.blogg.se/
Postat av: Lillemor

Glömde säga att det var en attans smygg stol du skaffat dig, är riktigt avis! Symaskinen ser fin ut även om jag själv inte använder mer än typ raksöm.

2008-08-25 @ 21:50:06
URL: http://lillemore.blogg.se/
Postat av: TinaStina

Vilken snygg stol!!! Det där skulle jag aldrig klara av att göra. Det skulle bara bli en massa tyg över och så skulle det bli veck där det inte ska vara några.



Kul med ny maskin också. Den kommer du nog att få jätteroligt med!



Men du, jag lider med dig och din tröja! Jag vet precis vad det innebär att sy ihop den galet och man blir nästan tokig. Speciellt om det är andra gången...



Ha det bra och ta en dag i taget.



Kramar!

2008-09-02 @ 15:11:07
URL: http://tinastinasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0