Tack för bra ideer!

Det var väl det jag tänkte. Ni vågade ge mig lite konstruktiv kritik. Jag är väldigt tacksam, ibland kör man fast liksom.  TACK
Idag har det var en härlig lördag, utan någon särskild anledning egentligen. Jag har känt mig som jag har semester och stundvis varit väldigt rik.
Det känns inte fel alls!!

Vi började dagen med besök i stan och shoppade billigt på rean. Jag köpte nya tex nya påslakan i underbara färger!
Vi fikade lite på stan Sara, Erik och jag i lugn och ro. I eftermiddag har jag varvat kortskapandet med mangling och strykning av de stora kalasdukarna. Jag älskar nymanglade linnedukar. Då är jag "rik".
Enligt dottern är jag lite "knepig". Hon undrar om man måste ha så många dukar ???
Kanske inte men vackra är de.

Jag har haft mycket huvudbry med en beställning av fyra konfirmationkort till fyra ungdomar i samma släkt som är på konfaläger. Jag skall nämligen också uppvakta de fyra och det går ju inte ann med 8 stycken likadana kort.
Nu är jag i alla fall klar och så här ser det ut:



Den här layouten har jag använt fast med fyra olika papper, band och blommor.


Nästa variant är  likadana. Kyrkan är Varnhems klosterkyrka där ungdomarna konfirmeras. Bilden har jag fått på Skara stifts hemsida.






Till slut blev jag ganska nöjd med alla 8 korten.

Ha en skön fortsatt lördagkväll!  
Undra förresten hur alla tjejer som är i Leksand på Papperskraft har det.
Det är inte utan att jag gärna skulle vara en liten fågel och flyga dit en liten stund i morgon.

Kramar    Ingela

Kommentarer
Postat av: M@gs

Helt underbara kort.

Kram

2008-06-28 @ 22:26:32
URL: http://www.maggelimaggs.blogspot.com
Postat av: Cath.

Vilka fina kort! Mest gillade jag kyrko-kortet för det var så annorlunda... Mycket enkelt och stilrent men sååå snyggt!

Ha det bra! Kram.

2008-06-29 @ 00:20:04
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: TinaStina

Oj vilket häftigt kort, det med korset som man ser kyrkan igenom! Klart annorlunda och snyggt!



Time for confession. Jag manglar också. Trodde nästan att jag var ensam om det nu för tiden. Det verkar nästan så och folk brukar titta lite konstigt på mig när jag säger att jag manglar både dukar, handdukar och lakan.



Jag älskar känslan när jag lägger mig på ett nymanglat underlakan som helst hängt ute och torkat i vinden. Knäpp? Kanske.



Kram!

2008-06-30 @ 20:25:38
URL: http://tinastina.bloggagratis.se
Postat av: Lillemor

Hej kära pysselvän! Jag tycker inte alls du är konstig med alla dina dukar. Jag kännner en till som är likadan nämligen (svärmor) så jag är van o härdad, men tyckr också att det är vackert med manglade linnedukar! Jaa, du Ingela- vilken mässa...

Det var länge sen jag hade så roligt o det var dessutom min första mässa med hÄnglarMarie närvarande. Jättekul att träffa henne o prata lite.

Fick med mig ett antal av hennes små godingar hem...

Du får kika på dem när vi kör igång igen!

Så fina kort du har gjort!!! De kommer att bli uppskattade, var så säker!

Må gott o njut av Livet!

KRAM Lillemor

2008-07-01 @ 20:04:34
URL: http://lillemore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0