Svårt att låta bli

Ja inte är det lätt att låta bli att lägga upp lite ändå.
Jag fick en beställnings på ett bröllopskort. jag gjorde först det här



Inget konstigt. Maja papper som vanligt och ett stämplat målat motiv. Stämpeln är från Pysselpassion. Lite spets och guld och ja lite vackert så där.

När jag hade gjort detta fick jag se hos en bloggare en variant av bröllopskort och var bara tvungen att försöka om jag kunde också.
Jag gjorde två färgskalor för säkerhetsskull.





Papper av okänt märke. Men hjärtanen har jag gjort genom att klippa till mycket kraftig kartong i den färgen jag vill ha. Lade  på ett lager med "Glaseringslim" och strödde sedan glitter över. Det tog nästan ett dygn innan det torkade med sen blev det fint.
Blomman på det översta turkos kortet är en gammal slaktad ljusmanchett. i den sitter en brad som limmats med samma glitter som hjärtat. Sugarcoated brads är inte svårt att göra. Prova får du se. Blomrankan av metall är Nunn design.

Roligt att prova något nytt.

Ha det gott i höstregnet och glöm inte att solen finns där bakom molnen. ..TROR JAG ??   Ingela

Kommentarer
Postat av: Lene Kristensen

Snyggt, verkligen snyggt....visst är det kul att göra kort utan stämel?!

Kram Lene

2008-09-09 @ 21:55:09
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Hallå i stugan!

Mumsfilibabba kan man säga faktiskt. Vilka kort. Jag blev stormförtjust i hjärtkorten, so lovely Ingela.



Ha så gott lilla du!

Kraaaam

2008-09-10 @ 18:48:44
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0