Jul i sikte

Nu är det jul i sikte. Absolut.
idag har maken och jag, tillsammans med yngste sonen och hans kompis vart i skogen och hämtat julgranar.
Pojkarna tog traktorn och jag promenerade i december solens sken. Härligt!
Det var som vanligt inte helt lätt att hitta något som såg bra ut. Trots att skogen är full av granar. Dessvärre är de antingen för små eller allt för stora.
Ungarna hördes nog på mils avstånd, för de "skrämde bort alla skogstrollen".
Väl hemma igen så luktade det pepparkakor och godis. Sara med pojkvän hade invaderat köket och vi andra fick finna oss i att vänta på kaffet någon annanstans.
Just nu latar jag mig lite och väntar på att godis och en kakdeg skall stelna till i kylskåpet, så att jag kan fixa till det sista med smält choklad och lite jox.
Sen får det bli lat lördagskväll och hämta 14 åringen fram vid natten. Han är på innebandyturnering inne stan och är väl en slagen hjälte vid det laget kan jag tro.  Imorgon är det tidig revelj för då skall den slagne hjälten på volleyboll turnering och dottern skall till kyrkan för att öva inför adventskonsert.  PUH...mammas taxi går många mil under ett år. Nå jag skall inte klaga! Jag har allt läst lite i helgen. Läste en bok av Margit Sandemo i går kväll/natt och har klarat av en till under dagen idag emellan varven.

God kväll och ha en fortsatt skön tredje advent.  Många kramar   Ingela

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Halloj där i julstöket!
Mysigt att kunna gå ut och "hämta" en gran. Vi får köra plast pga allergi, men jag har vant mig. Den är ju garanterat barrfri.
Det har var många ungdomar i omlopp runt Odenhallen idag, brukar vara en mkt lyckad tillställning.
Julgodis, mums! Ska försöka hinna ge mig in på det nästa vecka.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Susanne
PS Din påse i föreg inlägg var helt suveränt snygg, läckra färger.
En liten notis, hon heter Werner i efternamn. Vet detta för hon är min granne ; D

2007-12-15 @ 18:24:39
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0