Nu börjar det kännas advent

Jag har på tisdagar och fredagar social träning på Röda Korset Kupan i stan. Tänk det är så billigt och ändå byter vissa kunder prislappar eller helt sonika tar bort dem. Och andra hittar på andra sätt att vara oförskämda.  Idag har jag fått min beskärda del av en kund som är mycket sur över att hon inte får ta med sin hund in i butiken. Hon stod och tog bort en prislapp när jag närmade mig henne, men för att distrahera mig så började hon prata med sin väninna och talade om att i en annan affär fick hon minsann ta med sig hunden in. Varpå jag lugnt talade om för henne att hos oss kan hon inte det pga att vi har andra kunder som är allergiska mot hundar och vi är måna om alla kunder. Hon blev mycket irriterad och fräste.
Jag var sedan på väg ut i lagret när en annan kund inte kunde komma ut med sin barnvagn för att hunden stod ivägen i hallen. Snacka om att jag blev nöjd! Jag fick min chans att tala lite mer med otrevliga damen och fick henne att flytta på hunden så att den andra kom ut... Det finns folk till allt.  Nu ör denna kvinna speciell i sig, så det är ingen ide att slösa energi på henne . 
Tur att jag kunde gå hem efter en stund och fota lite julkort istället som ni får se.

image11

En fin hÄngelpojk från sista kitet
Och här kommer min favorit pojk hÄnglar. Jag blir glad bara jag ser honom.

image12


naturligtvis finns det flickor i min samling också


image13


Så avslutar vi med stora julbocken
Den har jag vunnit på tradera och är väldigt glad över att den råkar ligga i min stämpellåda.


image14



Många kramar till er och ha en skön fortsatt dag. Nu skall jag läsa läxor med 7 åringen och fika lite.
Vi ses


Kommentarer
Postat av: Ansol

Vilka fina kort du gjort.
Skönt att efter en sådan dag komma hem och pyssla utan en massa surkartar runt sig. Jag sitter själv i telefonsupport så jag har min beskärda del av konstigheter, även om de flesta är trevliga.

2007-11-27 @ 15:46:30
URL: http://ansol.blogg.se
Postat av: MiaS

Vad många fina kort du har! Visst är hängla-bocken söt, en av mina favoriter även om han tyvärr oftast vilar snällt i lådan ;-)

2007-11-27 @ 20:06:59
URL: http://miascardsandstuff.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hej Ingela
Kul att du skaffat blogg så man får följa vad du skapar. Jättefina kort. Saknar dig på träffarna i Alingsås.

2007-11-28 @ 09:55:35
Postat av: SusanneSj

Vilka ljuvliga kort, helt suveräna : D
Kram Susanne

2007-11-29 @ 13:33:08
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0