Vet varför

Nu vet jag precis varför jag fastnade som ett frimärke på ett kuvert, för scrappade kort. Kolla in min almanacka som jag "scrappade" när jag gick på gymnasiet för typ "100 år sedan"...


Men jag visste nog inte mycket om syrafria produkter på den tiden för det finns några riktigt svarta fläckar där tejpen förstört fotona. men det får väl gå ändå...

image66


Säga vad man vill om Richard Gere, men jag tycker att han har stått sig bra genom åren. Lika snygg nu som då !!


Året är 1984 ifall ni undrar.
Jag ser i almanackan att många av klasskompisarna fyllde nitton just den här veckan. Vi hade skidresa till Sunne. Jag var skidskolelärare både lördag och söndag, samt jobbade på ICA på söndageftermiddag och hade en jäkla massa läxor under veckan. Puh,,, nu vet jag precis varför jag lider av utmattningsdepression. Jag hade ingen broms ens då ser det ut som. 

Det här var riktigt kul läsning. Hittar ni också lite sånt här roligt i era gömmor ibland ???

Nu ser jag fram mot en ny vecka med mycket pyssel, hoppas jag. För min kortlåda är bra tom igen...sålde bra igår när jag var kalas. 
Vi skall till fjällen om två veckor, och jag får väl börja titta igenom vinterkläderna och "bra ha sakerna"... man har ju inte precis slitit ut dem den här vintern. Och med mitt tempo så tar det sin lilla tid. Jag är inte någon packa i sista minuten tjej, nu förtiden.

Ha det gott tjejer.  Kram och ha en god vecka framför er.

Kommentarer
Postat av: Carina

Hu då! Jag rodnar nästan :) men jodå, har några gamla kalendrar med "klisterlappar" på nånstans...

2008-01-27 @ 21:12:47
Postat av: lisbet

*s*...gud vad läckert...

2008-01-28 @ 07:44:33
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Va kul att få sen den (ö)kända almanackan IRL! ;O)
Hoppas du får en vecka fylld av underbart pyssel, jag har börjat göra Lo:s jag med, det var jättekul!
Må så gott!
Lillemor

2008-01-28 @ 12:47:13
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Men se där är den ju som du pratade om. Den var ju jättehärlig.
Richard Gere - han är inte halv om man så säger ; D
Bra att du påminde mig om det på bradsen, det måste jag fråga Gunilla om.
Kram o ha en bra vecka

2008-01-28 @ 17:03:54
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Då var jag inte ensam om att tycka Richard Gere
är en 10-poängare..*hmm, ler*. Jo kalendrar har jag också sparade, kul att kika i någon gång, man minns och ler.
Ha en riktigt skön vecka själv!//Kram Marie-Louise

2008-01-28 @ 21:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0