Idrottsmamma

Ni som läst lite i min blogg vet att jag aldrig blir någon fotbollsmorsa som står ute för fotbollsskull i ur och skur...men väl har jag som medlem i en motocross familj stått ute i ur och skur och hemskt mycket lera, under många år.
 Ibland som manuell varvräknare  (idag använder de tekniken och datorns hjälp) och försökt läsa siffror på nummerplåtar som är täckta av lera. Och ibland som genomblöt mor till en ilsken unge som kört ikull i leran och inte orkar lyfta upp motorscykeln igen.
Nu har jag trätt in i en annan roll. Friidrottsmorsa. Ha !!!
Det kunde jag väl aldrig ha trott. Nu står jag vid friidrottsarenan och spanar. Fast jag har bestämt mig för att under tiden junior tränar skall jag gå löparbanan runt så många varv jag hinner. Igår hann jag 11 varv. I lugnt och stadigt tempo. Jag gillar inte att bli svettig och att få mjölksyra.
Men han sprang minsann som om den lede vart efter honom. Det gick att blåsa ikull honom i sängen en hel timme tidigare än vanligt !!


Nu skall jag viska lite i ert öra.....
så att ni inte tror jag blivit mallig...


image162

Den här sonen snart 15 år har varit med på U 19 SM i helgen i Volleyboll och vann tillsammans med lagkompisarna SM GULD.
Han är stolt som en tupp och jag får väl vara mycket mallig hönsmamma då... eller...

Jag hoppas ni har det gått i vårvärmen och lyckas smita till er en timme eller två för scrapping eller något annat roligt.

Många kramar  Ingela

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Såklart du ska vara stolt....härligt med ungar

2008-05-06 @ 09:50:14
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Cath.

Man MÅSTE få vara stolt över sina barn! Speciellt om de vunnit SM-guld! Ha det gott med hela idrottande familjen!
Kram.

2008-05-07 @ 22:01:44
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

GRATTIS!!! Visste inte att han spelade med Victor, Felix o Co.
Jättekul att läsa i tidningen.
Stor kram o trevlig helg

2008-05-08 @ 21:41:11
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

* * * Tack * * * gulliga du : D
Kram o ha så gott i solen

2008-05-09 @ 09:18:03
URL: http://susannesj.blogg.se
Postat av: Lillemor

Klart man får lova att vara stolt över sina barn o "skryta" över deras framgångar!!! Delad glädje är dessutom dubbel glädje eller hur!? Vilken lycka att få vara med om en sådan bragd! Härligt.
Scrapåpa lugnt i solen, vi skjuter vattenballonger med luftpistolen :O) Jättekul! (Man har inte roligare än man gör sig)
Kram Lillemor

2008-05-10 @ 19:31:34
URL: http://www.lillemore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0