Tänk Rosa

Hello girls!!

Det är väl ingen av er som har missat Rosa Bandet kampanjen antar jag.
jag såg en blänkare om en lite annorlunda kampanj, nämligen Tänk Rosa.
Man betalade in pengar och fick ett quiltmönster till mailen och sen var det bara att börja sy.

Ja det handlar om lappteknik, och quiltning. Hur roligt som helst, med lite avbrott från scrappandet. Det blir nämligen så trångt på skrivbordet när nål och tråd, tyg och symaskin skall få plats.så papprena får flytta undan lite.

Så här blev mitt täcke! Gjort med röda, rosa och och vinröda tyger. De flesta fanns i tyglådan hos mig, men lite nytt har jag fyllt på med.



Det är ungefär lika stort som ett vanligt täcke.
baksidan är lite rolig, för oftast har man enfärgad baksida, men som sagt, jag tog vad jag hade och köpte inte extra tyg för baksidan. Den är färgglad!!   Ja det är väl hela täcket förresten.






Jag är jätteglad över mitt täcke. Nöjd som bara den.

Nu skall jag verkligen ta itu med några scrapprojekt som jag skall visa på Scrapmässan i Skövde nästa helg.
Och blir det lite tid över så väntar julkorten. Det blir en utmaning känns det som!


Ha en jätteskön kommande vecka och njut av det lilla dagsljus som finns emellan alla regnskurar!!   


                                    

Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Ögonen trillar ut!!!

Vilken vackert täcke, du är helt otrolig. Gudomligt!!!!



Lycka till på mässan. Jag skulle åkt dit men det blir Sthlm o hälsa på svåger o svägerska.



kram o ha bra

2009-10-26 @ 18:04:26
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Johanna

Såååå fiiint täcke du har gjort. Eller rättare sagt konstverk. Du är så kreativ!

Lycka till i helgen på mässan..

Johanna

2009-10-29 @ 17:59:48
Postat av: sussilull

Vilket konstverk!! Vackert :-)

2009-12-04 @ 12:28:29
URL: http://www.sussilullolitetill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0